FAQs

Innehåll som kan döljas

Vad kostar en kostym på Sjölin?

Våra kostymer (jacka + byxor) kostar mellan 5.999,- och 899,- beroende på vilken kvalitet av tyg du önskar.

Vad är leveranstiden?

Sjölin strävar efter att ha så kort leveranstid som möjligt. Förvänta dig en leveranstid på mellan 6-8 veckor. Om du behöver din beställning inom 4 veckor, vänligen kontakta oss på kontakt@sjolinsuits.se för att höra om möjliga alternativ.

Var ligger er showroom?

Sjölin har för närvarande en showroom i Malmö, beläget på Hamngatan 4.

Hur handlar jag på Sjölin?

Sjölins uppdrag är att göra det enkelt och överskådligt för kunderna att handla. Vi erbjuder alltid personlig uppmätning i vårt showroom i Malmö, där vi tar hand om den personliga uppmätningen och gör en designkonfiguration med dig. Du kan boka en tid här.

Kan man köpa singelbyxor, skjortor eller blazers?

Ja, du kan självklart köpa alla våra produkter separat. Priserna varierar beroende på det önskade tyget. Boka en tid för uppmätning här och se det stora utbudet.

Kan jag ändra min beställning efter köp?

Nej, om du har ändringar i din redan beställda order och ordern är i produktion är den normalt bindande. Beroende på situationen kan vi dock kontaktas via kontakt@sjolinsuits.se, där varje fall kommer att bedömas.

Som grundregel påbörjas tillverkningen av din order omedelbart. Om du har önskemål om ändringar är du dock välkommen att kontakta oss på kontakt@sjolinsuits.se, där vi naturligtvis kommer att göra vårt bästa för att tillmötesgå dina önskemål.

Jag har fått besked om att min produkt har anlänt och är klar för montering. Vad gör jag?

Du kan boka tid för anpassning i det showroom där uppmätningen gjordes genom att klicka här. Som grundregel är det endast möjligt att få anpassningen i samma showroom som uppmätningen gjordes, men om du har andra önskemål kan du skriva till kontakt@sjolinsuits.se, och vi kommer att försöka uppfylla din önskan.

Observera att det kan förekomma fraktkostnader om kostymen behöver skickas mellan showrooms.

Vad är Sjölins inställning till CSR?

CSR är mycket viktigt för oss. Vi följer lagarna på alla sätt och har regelbundet dialog med våra leverantörer för att säkerställa en ansvarsfull attityd gentemot både våra anställda samt vårt ansvar mot miljön och samhället. Du kan läsa mer om våra CSR-åtgärder här.

Var får ni era produkter tillverkade?

Hos Sjölin får vi alla våra produkter tillverkade i Europa, närmare bestämt i Polen. Fabriken består enbart av utbildade skräddare som gör allt de kan för att varje kund ska bli 100% nöjd med sin skräddarsydda kostym.

Vi samarbetar enbart med pålitliga partners som vi regelbundet besöker för att kolla arbetsförhållandena och produktionen av våra skräddarsydda kostymer. Våra lädervaror tillverkas också i Europa, i Portugal.

Var kommer era textilier ifrån?

Vi köper våra textilier via en europeisk grossist som handlar globalt, inklusive i Asien och Italien. Du är alltid välkommen att besöka något av våra showrooms och se det stora urvalet.

Hur ska jag ta hand om mina skräddarsydda produkter?

Som grundregel rekommenderar vi alltid att alla skräddarsydda produkter från Sjölin rengörs av professionell kemtvätt. Om en olycka skulle inträffa och det uppstår en fläck eller liknande på din kostym, rekommenderar vi att du försiktigt klappar bort den med en fuktig trasa omedelbart efter händelsen.

Var dock mycket försiktig, eftersom det är en mycket känslig produkt! Vi rekommenderar att du alltid förvarar din kostym i en klädpåse. Skjortan kan tvättas i maskin, här rekommenderar vi att det görs på högst 30 grader och gärna kallt vatten med låg centrifugering. Häng sedan skjortan på en galge för att torka. Skjortor bör strykas med ett bra ångstrykjärn innan användning.